آرشیو سایت میلاد حاتمی

آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ب.ظ

۰

منبع : لرستان ای تی 


شما این جمله را بارها و بارها از پشتیبانان فنی مودم یا ISP خود شنیده اید: «مودم (یا روتر) خود را برای ۲۰ یا ۳۰ ثانیه از برق جدا کنید و دوباره به برق بزنید.» آیا شما میدانید چرا باید این کار را انجام دهید و اگر به جای ۳۰ ثانیه، مثلا ۱۰ یا ۴۰ ثانیه این کار را بکنید تفاوتی می کند؟

 Modem restarts

به گزارش لرستان آی تی به نقل از برسام؛ بسیاری از وسایل مدرن دارای تعدادی خازن هستند. این خازن ها به عنوان ذخیره کننده های انرژی مانند باتری های کوچک عمل کرده و هنگامی که شما جریان برق را به آن متصل می کنید، پر شده و با قطع جریان برق خالی می شوند. ۱۰ ثانیه زمانی است که اکثر خازن ها خالی شده و دستگاه مربوطه از کار کردن باز می ایستد. به همین علت است که هنگامی که کامپیوتر خود را خاموش می کنید، چند ثانیه ای طول می کشد تا چیزهایی شبیه لامپ های LED بر روی مادربورد شما محو و خاموش شوند. شما می توانید بیشتر منتظر بمانید ولی ۱۰ ثانیه حداقل زمانی است که می توانید مطمئن شوید خازن ها خالی شده است.

چرا خازن ها باید خالی شوند؟

اینکه چرا خالی شدن خازن ها مهم است به چگونگی ذخیره موقت داده ها و اطلاعات در دستگاه ربط دارد. یک مودم یا روتر معمولی دو نوع حافظه دارد: حافظه غیر فرار (NVRAM) و حافظه با دستیابی تصادفی یا همان RAM، چیزی شبیه آنچه که در کامپیوتر شما وجود دارد. روتر با استفاده از کدهای ذخیره شده در حافظه NVRAM راه اندازی شده و پس از آن از حافظه RAM استفاده می کند، دقیقا مانند کامپیوتر که از RAM برای ثبت متغیرهای موقت، کدهای راه اندازی و غیره استفاده می کند. با خاموش کردن کامل دستگاه و خالی شدن کامل خازن ها، حافظه RAM کاملا پاک شده و با راه اندازی مجدد دستگاه، سیستم راه انداز دستگاه یک حافظه RAM خالی از هر گونه اطلاعات دارد. این کار باعث پاک شدن کد یا اطلاعات اشتباه و ناقص موجود در حافظه که باعث اختلال در کارکرد سیستم شده است، می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.