آرشیو سایت میلاد حاتمی

آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۴۲ ب.ظ

۰

ده روش ساده برای سحرخیز شدن

پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۴۲ ب.ظ
لرستان آی تی، به نقل از صنعت، برخی مردم خود به خود سحر خیز می باشند، معمولا افراد سحرخیز در امور شخصی خود موفق تر هستند. همچنین بزرگان نیز انسان را به سحرخیزی توصیه نموده است. عوامل متعددی وجود دارد که انسان را از سحرخیزی دور نگه می دارد، مهمترین این عوامل خواب ناکافی است، در ادامه این مطلب ده روش ساده برای سحرخیز شدن بیان شده است.


1- خواب بیشتری داشته باشید

ثابت شده است حداقل 7 ساعت خوابیدن در شب به تشخیص کمک می کند، بنابراین زود بخوابید تا هنگامی‌که ساعت شما به صدا درمی‌آید، احساس خواب کافی را داشته باشید. هنگامی‌که به این موضوع عادت کردید، شاید دیگر نیازی نباشد از ساعت شماطه دار برای بیدار شدن استفاده کنید، زیرا بدنتان می‌داند که چه موقع باید از تخت‌خواب بلند شوید.

2- در اتاق خواب خود از صفحه نمایش استفاده نکنید.

تلویزیون، موبایل و دیگر ابزارها و وسایل الکتریکی خود را خارج از اتاق خواب خود نگه دارید. می‌توانید از پرده‌هایی استفاده کنید تا اجازه ورود هیچ نوری به اتاق شما را ندهند و آمادگی لازم برای خواب را برای شما فراهم آورند. صفحه‌های الکتریکی هنگامی‌که تاریک هستند هم فضا را روشن نگه می‌دارند و مهم‌تر اینکه بیشتر از اینکه ما را آرام کنند باعث هیجان ما می‌شوند زیرا ما را سرگرم می کنند. اگر لازم است به خوابتان کمک کنید می‌توانید به موسیقی ملایمی گوش کنید یا کتابی بخوانید.

3- هنگامی‌که خسته‌اید، به تخت‌خواب بروید

تلاش برای خوابیدن در هنگامی‌که خسته نیستید اشتباه بزرگی است. ممکن است تکان بخورید و بغلتید که این کار شما را نگران و آزرده خاطر می‌کند. اگر هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید، زودتر خسته می‌شوید و الگوی خواب مناسبی پیدا می‌کنید. ممکن است کمی طول بکشد اما ارزشش را دارد.

4- برای خواب برنامه منظمی داشته باشید

داشتن برنامه منظم برای خواب به آمادگی بدن کمک می‌کند. ریتم بدنی ما به این صورت است که از ما می‌خواهد هر موقع هوا تاریک است بخوابیم و هنگام سپیده‌دم برخیزیم. افرادی که در بیرون از منزل کار می‌کنند از ارزش خواب خوب در شب آگاه هستند و می‌دانند که چقدر به عملکرد شما در روز کمک می‌کند. همه ما نمی‌توانیم در بیرون از منزل کار کنیم و خودمان را از نظر فیزیکی خسته کنیم اما ورزش، زمان‌های خواب منظم و منسجم بودن به این موضوع کمک می‌کند.

5- کلید تأخیر ساعت خود را فشار ندهید

به تأخیر انداختن زمان برخاستن از تخت‌خواب هنگامی که بیدار هستید، شما را خسته‌تر می‌کند. اکنون بیدارید پس از تخت‌خواب برخیزید و روز خود را با اولین هشدار ساعت خود آغاز کنید. ممکن است در تعطیلات خود هم خیلی زود از خواب برخیزید، پس مانند زمان منظم خود یک هفته را هم این چنین امتحان کنید.

6- هنگامی‌که بیدار می‌شوید، حرکت کنید

به محض بیدار شدن صورت خود را بشویید و یک لیوان آب میل کنید. این کار باعث می‌شود احساس کنید بیدار هستید و می‌توانید با ورزش کردن، صبحانه خوردن و آماده شدن روز خود را آغاز کنید.

7- هر روز در یک زمان ثابت بیدار شوید

اگر هر شب در زمان خاصی به تخت‌خواب بروید و صبح‌ها هم در زمین معینی از خواب برخیزید، بدن شما تنظیم می‌شود و الگویی به وجود می‌آورد که طبیعتاً مایل است از آن پیروی کند و شما را تبدیل به انسان سحرخیزی می‌کند. شکستن الگوی خواب خود در تعطیلات باعث می‌شود دوباره به سختی آن الگو را ایجاد کنید. پس هر روز از الگوی خواب خود پیروی کنید. شما زمان بیشتری برای انجام کارهایتان دارید و از اینرو آرامش دارید و شتابزده نیستید.

8- ورزش صبحگاهی داشته باشید

ممکن است در ابتدا احساس خستگی داشته باشید اما پس از ورزش صبحگاهی سرحال شده و آماده روز خود را شروع می‌کنید. ورزش در شب هیجان شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود شام بیشتری بخورید، احساس سنگینی داشته باشید و در نتیجه به راحتی نتوانید بخوابید.

9- به دنبال نور طبیعی باشید قدم بزنید.

خورشید را پیدا کنید. روزانه حداقل 15 دقیقه به محیط بیرون بروید تا گرمی خورشید را احساس کنید و از هوای تازه لذت ببرید. همه ما به ویتامین D نیاز داریم و بدست آوردن آن در زمستان سخت‌ترین کار است. بنابراین باید اغلب هنگامی‌که هوا سرد است و خیلی کم نور خورشد جذب می‌شود، این کار را انجام دهید. حتی در سر کار و هنگام نهار می‌توانید به بیرون بروید، قدم بزنید و از فواید این کار بهره‌مند شوید و به علاوه برای بعداز ظهر خود انرژی بدست آورید.

10- هر روز در انتظار چیزی باشید

همه ما هر روز به چیزی نیاز داریم تا در انتظار آن باشیم. فرقی ندارد که آن چیز شغل شما، خانواده شما، حیوان اهلی شما یا تمرکز صبحگاهی شما باشد. اگر چیزی هست که شما را خوشحال می‌کند، انرژی آن باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید و حرکت کنید. از زمانی‌که هر روز برای خودتان یا دیگران یا برای یک سرگرمی به‌دست می‌آورید، بهره‌برداری کنید. اگر بیش از 7 ساعت بخوابید، زمانی که می‌توانستید برای انجام کارهای مورد علاقتان صرف کنید را از دست می‌دهید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.