آرشیو سایت میلاد حاتمی

آخرین نظرات

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۳۲ ب.ظ

۰

Eclipse چیست؟

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۳۲ ب.ظ
محیط برنامه نویسی
Eclipse INDIGO

 

 

 

 

 

 

 

 

زبان برنامه نویسی جاوا زبانی است که تحت انحصار هیچ شرکت و هیچ فرد خاصی نیست و به صورت سورس باز و همگانی در حال توسعه و پیشرفته.
و میشه گفت شاید دلیل ناشناسی اون اینه که یک مرکز اصلی و قوی برای تبلیغات و مانور مثل مایکروسافت نداره. البته نمیشه گفت که جاوا فاقد چنین مرکزیه ولی میشه  این طوری گفت که جاوا فاقد یک مرکز و یک صاحب واحد میباشد تا توسعه اش بدن.
اما در هر زبان برنامه نویسی یک IDE یکی از همین سیسات هاست که در بالا اشاره شد . مایکروسافت برای محصولاتش ویژوال استادیو رو عرضه کرده ولی جاوا در حال حاضر چندین IDE  قوی برای توسعه از طرف شرکت های مختلف و معتبر و با کیفیت ها و قیمت های گوناگون داره از جمله NetBeans(Sun) , JDevelopers(Oracle) , Eclipse(IBM) , ....... از جمله محیط هایی که به صورت مجانی و قوی عرضه شده همین Eclipse هست که تحت لیسانس GPL و سورس باز میباشد.
این محیط توسعه روند جدید رو در پیش گرفته. وقتی این محیط رو بصورت معمولی و عادی دانلود کنید امکانات بسیاری در اختیارتان قرار نمیدهد و حتی  روند برنامه نویسی ویژوال (مثل طراحی فرم و ...) را ندارد و حتی برنامه نویسی تحت وب و خیلی از گزینه ها رو پشتیبانی نمیکند.
اما در عوض این سیستم طی روند جدیدی به افراد اجازه میدهد تا اجزا وافزودنی های خاض خودش (Plug-In) را نوشته و از آن استفاده کنند. اما خبر بهتر آنکه گروه توسعه دهنگان این ای دی ی پلاگین های مورد نیاز رو هم جدا نوشتند و برای دانود بصورت مجانی گذاشتند. مثلا برای طراحی و توسعه محیط تحت وب در اکلیپس یک پلاگین پر طرفدار بنام WebTools وجود دارد که تمامی نیازهای برنامه نویسی تحت وب از دیتا بیس تا طراحی css ها رو پشتیبانی میکنه. همچنین پلاگین های زیادی برای ابزار مدلینگ و یا طراحی گرافیکی و .... طراحی شده.
از طرف دیگه شرکت های مختلف هم برای اکلیپس پلاگین نوشتند و میفروشند .
اما خبری که میخواستم بدم این بود که ورژن جدید این محیط با قابلیت های جدید و چشمگیر نسبت به ورژن های قبل ارائه شده و برای دانلود بر روی سرور های مختلف قراره گرفته .

اما شاید برای افراد جالب باشه که این محیط فقط و فقط برای زبان برنامه نویسی جاوا نیست و پلاگین هایی برای زبان های برنامه نویسی C/C++ , php , COBOL , Fortran را نیز دارد .
ا-------------------------
آدرس سایت رسمی : http://www.eclipse.org/
آدرس پلاگین های مختلف برای دریافت : http://www.eclipse.org/downloads/index_topic.php
آدرس دریافت ورژن جدید : http://download.eclipse.org/eclipse/downloads/
آدرس مقالات برای این سیستم : http://www.eclipse.org/articles

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.